fredag 23 maj 2014

MORSDAG i antågande!

Med anledning av att det är MORSDAG på söndag så frågade vi barnen:

VAD KAN MAN HA EN MAMMA TILL?

Om pappan är borta kan hon vara med en
Hon kan läsa godnatt sagor
Man kan få hjälp av henne
Om man inte hade någon mamma skulle man inte finnas
En mamma, det är en som tycker om en - JÄMT!!
Om pappan dör kan man ha henne kvar
Man kan få spela på hennes telefon
En mamma är den som tar hand om en
Min mamma hon brukar baka med mig
Ifall man är sjuk, tar hon jättebra hand om en
En mamma, hon kan laga god mat
Hon leker med en, när man vill
Hon kan stryka mina kläder
Man kan shoppa med henne
Man kan rita med henne
Hon går på badhuset med mig
Om pappan dör, kan mamman vara den som går på bio med en
En mamma kan få en att känna sig trygg
Hon lär en allt man ska kunna i livet
Henne kan man gå med på utflykt med
Man kan åka till Stockholm med henne
Min mamma följer med mig till stallet och är där med mig
Hon kan köpa gratis appar till ipaden
Hon kan klippa gräsmattan
Man kan prata och skoja med henne
Umgås
Hon förstår en bäst av alla
Man kan goosa med henne!!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar